Ulga dla wolności Uwolnij 1,5%
KRS: 0000174572

Lekcje Ekonomii dla Młodzieży

 

lem_male.png

I. CEL

Lekcje Ekonomii dla Młodzieży (LEM) mają na celu wprowadzenie uczniów liceów w podstawowe, zawsze aktualne (choć niestety rzadko uwzględniane w programach szkolnych) zagadnienia związane z ekonomią (pieniądz, handel, działanie współczesnego systemu bankowego, polityka monetarna, inflacja). Projekt ten jest prowadzony wspólnie ze Stowarzyszeniem Koliber.

 

KoLiberLogo_white_bg.png.crdownload

 

II. OPIS

Zajęcia prowadzone są przez współpracowników Instytutu Misesa, członków Stowarzyszenia Koliber i członków lokalnych Klubów Austriackiej Szkoły Ekonomii jako element programu takich przedmiotów jak „podstawy przedsiębiorczości” lub „wiedza o społeczeństwie” za zgodą dyrekcji szkół i nauczycieli przedmiotu. Prowadzący przed przeprowadzeniem zajęć są najpierw szkoleni, tak żeby zapewnić odpowiedni poziom prowadzenia zajęć. w semestrze wiosennym roku szkolnego 2013/2014 dotarliśmy do 21 szkół i ponad 500 uczniów w całej Polsce .

Projekt LEM oprócz znajomości teorii, kładzie nacisk na przygotowanie praktyczne. W zaplanowanych grach, scenach i zadaniach to uczniowie są głównymi bohaterami. Wysoki poziom interakcji jest dla uczniów ciekawą alternatywą dla tradycyjnych lekcji i wielu z uczestników za zainteresowaniem sięga po polecaną literaturę lub zaczyna interesować się działalnością Fundacji.

Obecnie osoby zaangażowane w LEM przeprowadzają 6 lekcji o tematyce, którą znajdziesz w załącznikach na dole strony wraz z poradnik dla prowadzących i nauczycieli.

W większości szkół przeprowadzony jest cały cykl lekcyjny, jednak ze względów na ograniczenia czasowe część nauczycieli decyduje się na wybrane tematy. Lekcje opracowane są w sposób pozwalający przeprowadzać je jako cykl, ale nic nie stoi na przeszkodzie by prowadzić je jako niezależne jednostki dydaktyczne. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia 6 lekcji w danej szkole, prowadzący LEM organizują dodatkowe zajęcia dla zainteresowanych uczniów.

W III edycji projektu (2015/16) w Warszawie i Gdańsku realizujemy go wspólnie z firmą Deloitte.

Deloitte.png

III. JAK POMÓC?

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych wsparciem projektu LEM do wpłacania darowizn, które zostaną przeznaczone na:

  • przygotowanie materiałów dydaktycznych – lekcje w ramach LEM są interaktywne i nie kojarzą się uczniom z tradycyjnym szkolnym wykładem. Uczniowie często uczestniczą w scenkach, grach i eksperymentach, które przybliżają im zawiłości teorii ekonomii i ułatwiają zapamiętać wiele pojęć.
  • przeprowadzenie szkoleń dla prowadzących – w każdym semestrze eksperci Instytutu Misesa przygotowują prowadzących lekcje do pracy w szkole. Lekcje pokazowe przeprowadzane są w Warszawie i transmitowane online do wszystkich zainteresowanych.
  • promocja projektu w instytucjach oświatowych – w 2014 r. LEM promowane były na konferencjach i zjazdach nauczycieli przedsiębiorczości.

IV. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA PROJEKT

Paweł Kot, redaktor naczelny mises.pl

V. ZDJĘCIA Z PRZEPROWADZONYCH LEKCJI

Zdjęcia z lekcji w IV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Tarnowie (lekcja 3. i 4. – pieniądz i bankowość), marzec 2014.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.