Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa ogłasza konkurs na esej związany z głośną ostatnio tematyką sztucznej inteligencji. Chętnych do wzięciu w nim udziału prosimy o refleksję nad tym, w jaki sposób AI może istotnie zmienić realia gospodarcze i społeczne. Czy rzeczywiście – jak twierdzą niektórzy – wywróci wszystko do góry nogami? Czy większość wykonywanych dziś przez ludzi zadań obstawią maszyny, a może będą miały tylko ograniczone zastosowanie? Czy praca ludzka stanie się zbyt dużym kosztem, a może jednak zacznie jej brakować? I czy poradzą sobie z tym wszystkim polskie urzędy pracy? 😉
Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie, Najlepsze teksty opublikujemy na mises.pl i nagrodzimy pieniężnie i książkowo:
I miejsce: 1200 zł + bon na książki w sklepie IM o wartości 500 zł
II miejsce: 800 zł + bon na książki 400 zł
III miejsce: 400 zł + bon na książki 300 zł
Sponsorem nagród w konkursie jest Pani Maria Malinowska, tłumaczka przysięgła języka niemieckiego — zapraszamy na stronę biura tłumaczeń: tlumaczkaniemieckiego.pl oraz Jej studia fotograficznego: studio43.photo.
Kapituła konkursu
dr hab. Krzysztof Turowski
dr Przemysław Rapka
Wymogi formalne
Wszystkie dane statystyczne, które znajdą się w eseju, powinny mieć jasne źródło. Nie musisz opatrywać każdej liczby przypisem, ale na koniec eseju zbierz listę źródeł danych, z których skorzystałeś, tak żebyśmy mogli łatwo do nich zerknąć. Nawiązania do dorobku austriackiej szkoły ekonomii będą bardzo mile widziane.
Jeśli korzystasz z fachowej literatury, to stwórz na koniec listę prac, które zostały przez Ciebie wykorzystane. Możesz też oczywiście robić tradycyjne przypisy. Jeśli cytujesz lub parafrazujesz czyjąś wypowiedź, to koniecznie zaznacz to cytatem i opatrz przypisem.
Praca nie powinna przekraczać 20 000 znaków (licząc ze spacjami). Dłuższe nie będą oceniane. Minimalna jej długość to 8000 znaków. Prace w formacie „docx” można nadsyłać do 27 marca 2024 r. na adres pawel.kot@mises.pl.
Konkurs jest otwarty i nie ogranicza się tylko do uczniów i studentów.
Powodzenia!
Ps. Przy pisaniu można korzystać ze sztucznej inteligencji… ale czy warto?