KRS: 0000174572
Powrót
Filmy

Machaj: „Ceny i koszty” - wykład wygłoszony podczas III Zimowej Szkoły Ekonomicznej Instytutu Misesa

3
Mateusz Machaj
Przeczytanie zajmie 1 min
panel-dyskusyjny_male.png

Wykład dr. Mateusza Machaja „Ceny i koszty” wygłoszony podczas III Zimowej Szkoły Ekonomicznej Instytutu Misesa (Karpacz, 13-17 stycznia 2016 r.).

https://www.youtube.com/watch?v=esT8g0zRGl8

Kategorie
Filmy Multimedia

Czytaj również

miniaturka.png

Ludzkie gadanie

Co powinniście wiedzieć o historii Instytutu Misesa?

Wszystko co warto wiedzieć o naszej działalności streszczone w niecałe 45 minut!

14.png

Sławni ekonomiści w piętnaście minut

Kwadrans dla jedynego noblisty-austriaka z gościem specjalnym

Dorobek Hayeka, w najnowszym odcinku serii o znanych ekonomistach, omawia dr hab. Mateusz Machaj i gość specjalny.

336620742_1382260082621618_5681071809463045477_n.png

Filmy

Trzy prawdy o pieniądzu

Prof. Machaj w wieczorze dla dorosłych omawia trzy podstawowe prawdy o pieniądzu

friedmann.png

Sławni ekonomiści w piętnaście minut

15 minut z Miltonem Friedmanem

Ekonomista, którego chyba nie trzeba nikomu przedstawiać.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze 3
Laik

W ekonomii mówiąc o zysku mamy do czynienia zysk ekonomiczny. Czy przedsiębiorstwo, które ponosi stratę ekonomiczną, ale jednocześnie wykazuje niewielki zysk księgowy też wypadnie z rynku (np. nie będzie w stanie odnawiać kapitału) czy to tylko wybór przedsiębiorcy, że woli niższy zysk księgowy niż procent na lokacie?

Odpowiedz

Laik

Można prosić o odpowiedź? Jak już o przedsiębiorcy, to jeszcze pytanie o teorię przedsiębiorstwa. Jest ich cała masa, najpopularniejsza wydaje się teoria (poza neoklasyczną) bazująca na koszta transakcji specyficznymi aktywami O. E. Williamsona. Niby są prace Kleina i Fossa, coś Pera Bylunda ma się pojawić, ale czy tutaj nadal nie ma sporej luki ASE?

Odpowiedz

Mateusz Machaj

To zależy z czego wynika różnica między zyskiem księgowym a procentem na lokacie. Firma wypadnie z rynku tylko wtedy, jeśli ktoś akumuluje szybciej i skutecznie w tym samym segmencie. Jeśli takie zjawisko nie występuje, to firma może nawet zerowe zyski osiągać. Dużo zależy od innych realiów. Taki Amazon nie osiąga zysków, a jednak systematycznie się rozrasta.
"Teoria firmy"... jest moim zdaniem trochę przereklamowana, ale to temat na dłuższą dyskusję.

Odpowiedz

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.