Relacja ze Szkoły Ekonomicznej Instytutu Misesa

21 września 2020 Aktualności komentarze: 3

O Szkole

W dniach 16-20 września w Sulejowie w woj. łódzkim, odbyła się Szkoła Ekonomiczna Instytutu Misesa. Dzięki uczestnictwie w Szkole jej uczestnicy zdobywają systematyczną wiedzę o podstawowych zagadnieniach ekonomicznych. Absolwenci mają szansę zrozumieć najważniejsze współczesne procesy gospodarcze – od roli przedsiębiorczej wyceny i kalkulacji ekonomicznej, przez kształt struktury kapitałowej po skutki polityki banków centralnych.

Była to już VII edycja Szkoły, w której miało okazję wziąć udział blisko 30 osób z całej Polski. Relację z niej przeprowadzaliśmy w mediach społecznościowych. Zachęcamy do zapoznania się z postami w naszych social media oraz z pełną fotorelacją na naszym Facebooku.

Musimy podkreślić, że organizacja Szkoły Ekonomicznej nie byłaby możliwa bez wsparcia naszych Mecenasów, w tym amerykańskiej fundacji Atlas Network. Resztę środków przeznaczyliśmy z ubiegłorocznych wpłat 1%. Przypominamy, że swój 1% na Instytut Misesa można przekazać poprzez e-pity, pobierając program lub samodzielnie wpisując nasz numer KRS: 0000174572. Serdecznie dziękujemy za wszelkie okazane wsparcie.

Kadra

To, że Szkoła ma sens i przynosi wymierne korzyści, można zauważyć także po tym, jak rozwijają się jej absolwenci. Aż trzech z pięciu wykładowców było absolwentami poprzednich edycji Szkoły: dr Krzysztof Turowski, Łukasz Jasiński i Przemysław Rapka. Każdy z nich zajmuje się także pracą naukową  na różnych uniwersytetach w Polsce. Swoim doświadczeniem i rozległą wiedzą wspierali ich dr Jakub Bożydar Wiśniewski oraz Mateusz Benedyk.

W tym roku ponownie zorganizowaliśmy zajęcia dla dwóch grup. Wykłady były wspólne dla obu, a dla bardziej wtajemniczonych w zagadnienia związane z austriacką szkołą ekonomii przewidziane były seminaria zaawansowane.

Wyniki

Zwieńczeniem Szkoły jak zwykle był dobrowolny ustny egzamin dla jej uczestników, którzy chcieli przetestować zdobytą wiedzę przed komisjami złożonymi z wykładowców Szkoły. Do egzaminu przystąpiło dwadzieścia osób. Najlepsi zostali zaproszeni do finału, w którym sprawdzano, jak egzaminowani radzą sobie z bardziej zaawansowaną analizą ekonomiczną. Trzy pierwsze miejsca zajęli:

I: Dawid Kamiński;
II: Olgierd Dziedzic;
III: Patryk Kuropatwiński.

Podsumowanie

Szkołę na swoim facebookowym profilu zdążył podsumować już dr Krzysztof Turowski:

 

Uczestnicy wypełnili też anonimowe ankiety, które pomogą nam jeszcze lepiej przygotować kolejne edycje Szkoły Ekonomicznej. Pytaliśmy w nich m.in. o kwestie organizacyjne, takie jak zakwaterowanie, wyżywienie i sposób rekrutacji, jak i jakość prowadzonych zajęć.

Zwycięzcom gratulujemy i życzymy powodzenia w szerzeniu austriackiej szkoły ekonomii!

Już teraz zapraszamy naszych Sympatyków do zaplanowania w swoich kalendarzach przyszłorocznej Szkoły Ekonomicznej. Wkrótce na naszym kanale na YouTube pojawią się także nagrania wideo, które potwierdzą wysoką jakość merytoryczną wykładów. Pierwszy z nich jest już dostępny do obejrzenia:

Do zobaczenia w przyszłym roku!

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj nas
Instytut Misesa

O Autorze:

Instytut Misesa

Instytut Ludwiga von Misesa ufundowany we Wroclawiu w sierpniu 2003 r. jest niezależnym i nienastawionym na zysk ośrodkiem badawczo-edukacyjnym, odwołującym się do tradycji austriackiej szkoły ekonomii, dorobku klasycznego liberalizmu oraz libertariańskiej myśli politycznej. Instytut został nazwany na cześć – naszym zdaniem najwybitniejszego ekonomisty XX w. – Ludwiga von Misesa.

Pozostałe wpisy autora:

3 Komentarze “Relacja ze Szkoły Ekonomicznej Instytutu Misesa

  1. ostatnio popularnośc zyskuje Krzyszfof Karoń ,który zabrał sie teraz za ekonomie..moze w ramach działalnosci dydaktycznej ktoś z instytutu pochylił by sie nad jego elukurbacjami moze jakis filmik wyjasniający od podszewki wszystkie nonsensy..pozdrawiam

    1. Dr Wiśniewski raz na jakiś czas poświęca uwagę. Ale rzeczywiście, nie zaszkodzi kompleksowo i definitywnie rozpracować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *