Wolnorynkowe paczki dla polityków – Ekonomia+

12 września 2020 Aktualności Komentarze: 0

Dzięki hojności prawie 200 Darczyńców pakiety EKONOMIA+ trafią do polskich polityków i urzędników!

czytaj dalej
czytaj dalej

„Bliźnięta Tuttle i potwór z Wyspy Jekylla”, czyli znikające oszczędności dziadka

1 czerwca 2020 Aktualności Komentarze: 0

Instytut Misesa także obchodzi dzień dziecka. Z tej okazji wydaliśmy kolejną część przygód Bliźniąt Tuttle!

czytaj dalej
czytaj dalej

Spears: Jak szkoła narzuca przekonanie o niezmienności i powstrzymuje rozwój

10 stycznia 2020 Edukacja Komentarze: 0

Szkoły publiczne zawsze promowały przekonanie o niezmienności.

czytaj dalej
czytaj dalej

Sanchez: Obsesja – najlepsza umiejętność

18 października 2019 Edukacja Komentarze: 1

Czyli o tym, co tłumi rozwój młodych ludzi...

czytaj dalej
czytaj dalej

Pisarski: Czy szkoła wciąż potrzebuje przymusu?

3 września 2018 Edukacja Komentarze: 2

Jak głęboko oparte na przymusie i przemocy jest współczesne państwowe szkolnictwo, można przekonać się na przykład spoglądając za naszą zachodnią granicę. Jak donosi Der Spiegel, tylko w czerwcu policja rozpoczęła tam śledztwa dotyczące ponad 20 rodzin, które postanowiły skorzystać z długiego majowego weekendu i zabrać swoje dzieci na dłuższe wakacje

czytaj dalej
czytaj dalej

Machaj: Ekonomia uczenia ekonomii

8 lipca 2017 Dydaktyka ekonomii Komentarze: 1

Wystąpienie na gali projektu Lekcje Ekonomii dla Młodzieży - Warszawa 1 lipca 2017.

czytaj dalej
czytaj dalej

Reed: O złych manierach na współczesnych uczelniach

4 maja 2017 Edukacja Komentarze: 11

Podczas wykładu mogłem zaobserwować wśród słuchaczy pewną mniejszość zradykalizowanych studentów, którzy stanowili bulwersujący mikrokosmos zadufanego, aroganckiego, fałszywego oraz politycznie poprawnego kampusowego szaleństwa, które w dzisiejszych czasach coraz częściej można zaobserwować w telewizji.

czytaj dalej
czytaj dalej

Gniadek: Jak uczyć młodzież o zysku?

18 sierpnia 2016 Dydaktyka ekonomii Komentarze: 5

Na zakończenie ubiegłego roku szkolnego włączyłem się w program „Lekcje Ekonomii dla Młodzieży” organizowany przez Instytut Misesa i Stowarzyszenie KoLiber. Przez jeden tydzień zamieniłem się w nauczyciela podstaw ekonomii w IV Liceum Ogólnokształcącym im. św. Jana Pawła II w Tarnowie. Lekcje prowadziłem w ramach zajęć z podstaw przedsiębiorczości, a także w miejsce katechezy. Co ekonomia ma wspólnego z religią?

czytaj dalej
czytaj dalej

Tucker: Siedem nawyków skutecznych libertarian

19 stycznia 2016 Edukacja Komentarze: 1

Kluczem jest trwałość poglądów. Jeden z najpopularniejszych obecnie zarzutów wobec wolnościowców to oskarżanie libertarianizmu o bycie ideologią dla naiwnych dzieciaków, a nie dla dorosłych ludzi. Mówi się, że łatwo o zachwyty nad myślą Bastiata, Ayn Rand lub Rothbarda, gdy jest się uczniem liceum czy studentem, jednak wraz z wejściem w dorosłe życie, trzeba porzucić wolnościowe iluzje na rzecz realizmu.

czytaj dalej
czytaj dalej

Hoppe: Bibliografia anarchokapitalizmu opatrzona komentarzem

14 grudnia 2015 Edukacja Komentarze: 28

Oto obowiązkowe lektury na temat anarchokapitalizmu, który może także być nazywany ładem naturalnym, anarchią prywatnej własności, uporządkowaną anarchią, radykalnym kapitalizmem, społeczeństwem prawa prywatnego lub społeczeństwem bezpaństwowym.

czytaj dalej
czytaj dalej