Megger: Herbert, czyli antykomunistyczny szturm w polskiej poezji

29 października 2020 Kultura Komentarze: 0

W 96. rocznicę urodzin Poety

czytaj dalej
czytaj dalej

Nieroda: Wokulski liberałem i obiektywistą? Rzecz o podobieństwach między „Lalką” i „Atlasem Zbuntowanym”

24 kwietnia 2020 Kultura Komentarze: 2

O tym, co łączy „Lalkę” Bolesława Prusa i „Atlas Zbuntowany” Ayn Rand.

czytaj dalej
czytaj dalej

Tucker: „Joker” i ideologia destrukcjonizmu

15 października 2019 Etyka Komentarze: 2

„Były to najtrudniejsze dwie godziny, jakie spędziłem w kinie...”.

czytaj dalej
czytaj dalej

Sunwall: Ekonomia polityczna „Wyspy Skarbów”

16 sierpnia 2019 Kultura Komentarze: 1

Czy Wyspa Skarbów to książka dla dzieci — według dzisiejszych standardów — a co z ekonomią?.

czytaj dalej
czytaj dalej

McMaken: Zaufajcie nam, jesteśmy superbohaterami

14 listopada 2018 Kultura Komentarze: 0

Od 2008 roku wytwórnia filmowa Marvel Studios, która obecnie jest spółką zależną korporacji mediowej Disney, produkuje przynajmniej jeden wielkobudżetowy film każdego roku, z ogromnym sukcesem.

czytaj dalej
czytaj dalej

Reed: Czy książka „The Jungle” Uptona Sinclaira dowiodła, że regulacje są konieczne? 

4 grudnia 2017 Kultura Komentarze: 0

Nieco ponad sto lat temu narodził się potężny, trwały mit. Pisarz — idealista, Upton Sinclair, opublikował książkę zatytułowaną Dżungla — opowieść o chciwości i nadużyciach, która do dziś przywoływana jest jako argument przeciwko wolnej gospodarce. „Dżunglą” Sinclaira było nieobjęte regulacjami przedsiębiorstwo. Jako przykład wybrał przemysł przetwórstwa mięsnego, a jako cel wykazanie istotności regulacji. Kulminacją wpływu, jaki książka ta wywarła na amerykańską politykę, było przegłosowanie w roku 1906 Meat Inspection Act

czytaj dalej
czytaj dalej

Tucker: Kina, które przetrwały wszystko

23 marca 2016 Kultura Komentarze: 1

Zamiast wymrzeć, kina poprawiły jakość oferowanego produktu i dodały nowe możliwości. Jedzenie jest lepsze, w wielu kinach możemy kupić drinka, a siedzenia są doświadczeniem samym w sobie. Wszystko jest coraz bardziej spektakularne — i któż mógł przewidzieć powrót technologii 3D 50 lat po tym, jak po raz pierwszy zachwyciła widzów? Nie ma w tym nic skomplikowanego. Wychodzi na to, że rynku rozrywki nie da się opisać za pomocą sztywno ustalonego diagramu.

czytaj dalej
czytaj dalej

McCaffrey: Wirtualne światy, prawdziwa ekonomia

11 września 2015 Kultura Komentarze: 2

Gry komputerowe odgrywają coraz większą rolę we współczesnej popkulturze. Niezależnie od tego, czy sam grasz, i czy uważasz gry za formę sztuki, możemy się zgodzić, że pozostaną one ważną częścią przemysłu rozrywkowego. Co ważniejsze, libertariańskie idee wydają się wszechobecne w grach. Na przykład coraz łatwiej spotkać się w nich z krytyką rządu, a także z tendencją do podkreślania znaczenia wolności przekonań i działania.

czytaj dalej
czytaj dalej

Earle: Wirtualny Weimar – hiperinflacja w świecie gier wideo

26 grudnia 2014 Inflacja Komentarze: 24

Peter C. Earle analizuje hiperinflację, która miała miejsce w wirtualnym świecie Diablo 3 w 2013 r., i doprowadziła do krachu wirtualnej ekonomii w grze.

czytaj dalej
czytaj dalej

Reid: Kultura w klatce

19 listopada 2013 Edukacja Komentarze: 0

Prowadzone przez progresywnych protestantów w XIX wieku północnoamerykańskie rządy rozwinęły obowiązkową edukację w celu odciągnięcia dzieci od prowadzonych przez kościół szkół katolickich. Uzyskały sukces również w przemienieniu dzikich hord ciemnolicych imigrantów etnicznych zalewających wybrzeża Ameryki w kontynent pełen homogenicznych prorządowych szowinistów.

czytaj dalej
czytaj dalej