Projekt jest zakończony – przesyłki są w trakcie dostarczania beneficjentom.

Dziękujemy Mecenasom projektu za wsparcie, współpracownikom i wolontariuszom Instytutu Misesa za ciężka pracę przy organizacji projektu oraz wszystkim ludziom dobrej woli, którzy włączyli się w projekt, za pomoc, wsparcie i promocję.

Rozliczenie projektu:

  • Na projekt zebraliśmy 17250 złotych, serdecznie dziękujemy wszystkim Mecenasom!
  • Lista Mecenasów: zobacz
  • Lista obdarowanych: zobacz
  • Książki rozsyłamy w styczniu. Z powodu ogromnej ilości wysyłek, część paczek wysyłamy w lutym. Prosimy o cierpliwość!
  • Podziękowania i sugestie można zostawić w formularzu poniżej:
  • Styczeń 2013 r.


    Archiwum projektu:

    Jak uprzątnąć ekonomiczne mity, które rozpanoszyły się w Polsce i zniewalają młode umysły? Jak obudzić przedsiębiorczość? Jak wytłumaczyć, że programy rządowe przynoszą więcej szkód, niż pożytku?

    Wystarczy dobra książka – napisana przystępnym, żywym językiem, by fascynowała. Tak prosta, by mógł ją zrozumieć laik. Tak doskonała, by otwierała oczy profesjonaliście. Ponadczasowa, zawsze aktualna.

    Wystarczy Ekonomia w jednej lekcji Henry’ego Hazlitta wręczona do przeczytania uczniowi i studentowi dziś, by zmienić przyszłość.

    Pomóż nam wypromować Ekonomię w jednej lekcji i rozesłać 1 000 egzemplarzy do szkół i bibliotek w Polsce!


    Na skróty:  

    Wydajemy Ekonomię w jednej lekcji Henry’ego Hazlitta. Książka ukaże się w październiku 2012 r. i będzie dostępna w księgarniach. Chcemy wcześniej rozesłać nieodpłatnie 1000 egzemplarzy do szkół i bibliotek. Darczyńcom, którzy wesprą finansowo projekt, podziękujemy z imienia i nazwiska na liście Mecenasów na pierwszych stronach książki. Firmom oferujemy umieszczenie logotypu.  

    Szczegóły projektu: czytaj dalej
     



    1. Cel projektu
    2. Jak pomóc?
    3. Podziękowania dla Mecenasów
    4. Lista Mecenasów i Obdarowanych
    5. Książka i autor
    6. Patroni projektu
    7. F.A.Q.
    8. Kontakt

     


    1. Cel projektu

    Naszym celem jest nauczyć młodych Polaków podstaw wolnorynkowej ekonomii i pokazać prawdziwą, wspaniałą rolę przedsiębiorczości. Chcemy, by przyszli wyborcy zaczęli samodzielnie myśleć i przestali głosować na etatystów i demagogów.

    W ramach projektu Sprzątamy ekonomiczne mity planujemy wypromować Ekonomię w jednej lekcji, poinformować o książce nauczycieli oraz wykładowców i rozesłać nieodpłatnie 1 000 egzemplarzy do bibliotek szkolnych, uniwersyteckich i innych organizacji edukacyjnych, aby z książką mogło zapoznać się jak najwięcej młodych ludzi i pedagogów.

    Do 30 września14 października musimy pozyskać przynajmniej 31 000 zł od Darczyńców, by sfinansować nowe wydanie Ekonomii w jednej lekcji, przeprowadzić kampanię informacyjną i następnie rozesłać 1000 egzemplarzy. To darczyńcy wskazują, dokąd wysyłamy książki.


    2. Jak pomóc?

      Lista Mecenasów jest już zamknięta.


      Wystarczy przekazać darowiznę;
      w tytule przelewu wpisać „Ekonomia w jednej lekcji”;
      podać w tytule lub e-mailem (kontakt) nazwę i adres szkoły, biblioteki, koła naukowego czy instytucji edukacyjnej, do których mamy wysłać książki. To ważne, by książki były dostępne nieodpłatnie dla wszystkich!

    Każde 100 złotych darowizny przyczyni się do wydania Ekonomii w jednej lekcji i pozwoli wysłać nieodpłatnie 3 – 4 egzemplarze książki do wskazanego miejsca. Wsparcie pomoże również wydać e-booka w 2013 r.

    Wszystkie darowizny powyżej 100 zł będziemy honorować podziękowaniami w książce (zobacz szczegóły)! Firmom oferujemy możliwość umieszczenia logotypu.

    Zebrano dotychczas:

    Na projekt zebraliśmy 17250 złotych, serdecznie dziękujemy wszystkim Mecenasom!

     
     

    Wsparcie projektu:


    3. Podziękowania dla Mecenasów

    Wspierającym akcję podziękujemy na stronie internetowej Instytutu, wpiszemy do Księgi Mecenasów, a każdą darowiznę powyżej 100 zł honorujemy prestiżowymi podziękowaniami na pierwszych stronach książki (imię i nazwisko wydrukowane na stronie z podziękowaniami na początku książki). Firmom umożliwiamy umieszczenie logotypu.

    Szczegóły mecenatu i podziękowań (pdf): pobierz

    Oferta do rozsyłania (pdf): pobierz

     


    4. Lista Mecenasów i Obdarowanych

     


    5. Książka i autor

    Ekonomia w jednej lekcji Henry’ego Hazlitta, opublikowana po raz pierwszy w 1946 r., stała się książką ponadczasową. Napisana przystępnym, żywym językiem stanowi kompendium wiedzy ekonomicznej, dlatego jest idealnym źródłem dla szerokiego spektrum odbiorców — od laików po zawodowych ekonomistów.

    W 26 rozdziałach omówione zostały wszystkie kluczowe zagadnienia takie jak: regulacje cen, płace, kredyty, inflacja. Autor bezpardonowo rozprawia się również z najczęstszymi mitami, sofizmatami i manipulacjami dotyczącymi problematyki gospodarczej.

    Lektura książki pobudza do refleksji i logicznego myślenia, rozwija u czytelników świadomość natury procesów gospodarczych, pozwalając im w konsekwencji na samodzielne rozpoznawanie błędów ekonomicznych oraz tworzonych na ich podstawie populistycznych rozwiązań politycznych.

    O książce powiedzieli:

    Książka…tak potężna dzięki swej przejrzystości i przystępności, że możemy śmiało – bez żadnych wątpliwości – stwierdzić, że ukształtowała ona nasz świat.

    Steve Forbes

    Ta książka to wybitne dzieło. Akcentuje dokładnie to, co trzeba powiedzieć, wykazując rzadką śmiałość i uczciwość. Nie znam żadnej innej współczesnej książki, z której inteligentny laik może nauczyć się tak wiele o podstawowych twierdzeniach ekonomicznych w tak krótkim czasie.

    F. A. Hayek

    Wyjaśnienie funkcjonowania systemu cenowego zaoferowane przez Henry’ego Hazlitta stało się prawdziwym klasykiem: jest ponadczasowe, bezbłędne, niezwykle kształcące.

    Milton Friedman

    Wydanie Instytutu Misesa będzie trzecim wydaniem po polsku, skorygowanym i znacznie poprawionym względem poprzednich.

    Fragmenty książki


    6. Patroni projektu

    Patroni medialni

    Rzeczpospolita
    Rzeczpospolita

    Patroni instytucjonalni

    ZPP
    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

    ksiazka.net.pl
    ksiazka.net.pl – 1. portal księgarski

    KoLiber

    Partnerzy społecznościowi

    KASE


    7. F.A.Q.

    I. Finanse i darowizny

    1. Ile kosztuje wydanie książki? Dlaczego książki są takie drogie?

    Wydanie Ekonomii w jednej lekcji w nakładzie 1000 egzemplarzy to koszt około 32-36 tys. zł. Jedną trzecią całości kosztów stanowią opłaty licencyjne (w tym opłata za każdy egzemplarz), reszta to druk, skład i żmudna praca redaktorów. VAT na książki to 5%. Koszty są wysokie, ale im więcej osób będzie wspierało akcję, tym większy nakład będziemy mogli wydrukować i dzięki temu obniżyć koszt jednostkowy książki, a w 2013 r. wydać e-booka i audiobooka.

    Wstępny budżet, bez części podatków, można zobaczyć poniżej (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

    2. Jak przekazać darowiznę?

    3. Ile książek możecie wysłać za 100 złotych?

    Za każde przekazane 100 złotych będziemy mogli wydrukować i rozesłać trzy-cztery egzemplarze Ekonomii w jednej lekcji. Dokładna ilość zależy od wsparcia mecenasów i kosztów wysyłek.

    4. Co się stanie, jeśli nie zbierzecie wystarczających funduszy?

    Książka ukaże się w terminie, jednak nie będziemy mogli rozesłać tylu darmowych egzemplarzy.

    5. Co się stanie, jeśli zbierzecie np. 40 tys zł?

    Będziemy mogli rozszerzyć zasięg akcji, obniżyć koszty wydania książki i rozesłać jeszcze więcej książek!

    6. Czy nie taniej wydać książkę jako e-book lub audiobook?

    To trudne z powodu restrykcyjnej licencji. Pracę nad e-bookiem zaczniemy pod koniec 2012 r. Postaramy się wydać także audiobooka!

    7. Co zrobicie z mikrowpłatami, np. 5 złotych?

    Z mikrowpłat uzbieramy większe kwoty i wyślemy Ekonomię w jednej lekcji do bibliotek Klubów Austriackiej Szkoły Ekonomii. Wszyscy darczyńcy, niezależnie od przekazanej kwoty, będą wymienieni na stronie mises.pl.

    8. Chcę przekazać darowiznę, ale nie wiem, komu podarować książki.

    W takim przypadku książki przekażemy >Klubom Austriackiej Szkoły Ekonomii i do szkół, które współpracują z Instytutem Misesa w ramach projektu >Lekcje Ekonomii.

    9. Czy mogę umieścić logo swojej firmy w książce?

    Tak, jednak ta możliwość, ze względu na ograniczone miejsce, dostępna jest dla wyższych kwot mecenatu. Szczegóły można przeczytać w pdf: (kliknij, aby pobrać)

    10. Czy mogę wskazać osobę prywatną jako odbiorcę?

    Książki wysyłamy tylko placówkom edukacyjnym: bibliotekom, szkołom, uczelniom, zorganizowanym kołom naukowym i instytucjom edukacyjnym. Chcemy, aby każdy egzemplarz książki służył wielu czytelnikom, przez długi czas.

    II. Książka i autor

    1. Kim jest Henry Hazlitt?

    Henry Hazlitt — okrzyknięty następcą F. Bastiata, był jednym z niewielu ekonomistów, którzy perfekcyjnie opanowali sztukę urzekania czytelników pisarskim stylem i erudycją. Stworzone przez niego dzieła przyswaja się niczym najlepszą beletrystykę. Ekonomia w jednej lekcji jest koronnym dowodem wyjątkowego kunsztu pisarskiego Hazlitta. Biografia: http://mises.pl/blog/2004/02/05/84/

    2. Co ciekawego mogę znaleźć w Ekonomii w jednej lekcji?

    Opublikowana po raz pierwszy w 1946 roku stała się książką ponadczasową. Napisana przystępnym, żywym językiem stanowi kompendium wiedzy ekonomicznej, dlatego jest idealnym źródłem dla szerokiego spektrum odbiorców — od laików po zawodowych ekonomistów. W 26 rozdziałach (lekcjach) omówione zostały wszystkie kluczowe zagadnienia takie jak: regulacje cen, płace, kredyty, inflacja. Autor bezpardonowo rozprawia się również z najczęstszymi mitami, sofizmatami i manipulacjami dotyczącymi problematyki gospodarczej.

    Lektura książki pobudza do refleksji i logicznego myślenia, rozwija u czytelników świadomość natury procesów gospodarczych, pozwalając im w konsekwencji na samodzielne rozpoznawanie błędów ekonomicznych oraz tworzonych na ich podstawie populistycznych rozwiązań politycznych. Atuty te są szczególnie ważne obecnie, gdy demagogia polityków stała się codziennością.

    Milton Friedman powiedział kiedyś o ekonomii: „To, co sprawia, że jest ona najbardziej fascynująca, jest to, że jej fundamentalne zasady są tak proste, że każdy jest w stanie je zrozumieć, jednak niewielu je rozumie”. Niewątpliwie Ekonomia w jednej lekcji jest jedną z tych wyjątkowych publikacji, które pozwalają zrozumieć zasady ekonomii każdemu.

    Zespół Instytutu Misesa przetłumaczył wywiady z ekonomistami szkoły austriackiej, omawiającymi poszczególne rozdziały książki. Zapraszamy do oglądania na Youtube (kliknij, aby otworzyć)!

    3. Jak popularna na świecie jest Ekonomia w jednej lekcji?

    Książka sprzedała się na świecie w nakładzie blisko miliona egzemplarzy, w dziesięciu językach.

    4. Czym różni się wydanie Instytutu Misesa od poprzednich wydań książki?

    Tekst książki został znacznie poprawiony, a terminologia ekonomiczna uwspółcześniona.

    5. Kiedy książka będzie gotowa?

    Tekst książki jest gotowy (1 sierpnia 2012 r.). Książka będzie mogła trafić do druku po uzupełnieniu wstępów i listy Mecenasów (wrzesień 2012 r.). Premiera książki zaplanowana jest na 15 października.

    6. Czy są jakieś recenzje i omówienia książki?

    Najlepszą rekomendacją niech będą poniższe wypowiedzi ekonomistów i biznesmanów:

    Ta książka to wybitne dzieło. Akcentuje dokładnie to, co trzeba powiedzieć, wykazując rzadką śmiałość i uczciwość. Nie znam żadnej innej współczesnej książki, z której inteligentny laik może nauczyć się tak wiele o podstawowych twierdzeniach ekonomicznych w tak krótkim czasie.
    F. A. Hayek

    Wyjaśnienie funkcjonowania systemu cenowego zaoferowane przez Henry’ego Hazlitta stało się prawdziwym klasykiem: jest ponadczasowe, bezbłędne, niezwykle kształcące.
    Milton Friedman

    Książka…tak potężna dzięki swej przejrzystości i przystępności, że możemy śmiało – bez żadnych wątpliwości – stwierdzić, że ukształtowała ona nasz świat.
    Steve Forbes

    Gdyby nagroda Nobla była przyznawana za przejrzyste myślenie ekonomiczne, książka pana Hazlitta byłaby jej godnym laureatem. Niczym skalpel chirurga przecina (odcina) na wskroś wiele absurdów napisanych ostatnimi czasy na temat naszych ekonomicznych problemów.
    John W. Hanes, podsekretarz skarbu USA

    Polecamy omówienie poszczególnych rozdziałów książki, w formie wywiadów z ekonomistami szkoły austriackiej: http://www.youtube.com/watch?v=AXx1sxaUcSw&list=PLBD690A0EDDF489D7&feature=plpp_play_all

    III. Projekt „Sprzątamy ekonomiczne mity”

    1. Czy macie sformułowany cel projektu?

    Celem projektu Instytutu Misesa „Sprzątamy ekonomiczne mity” jest nauczenie młodych Polaków podstaw wolnorynkowej ekonomii i wyczyszczenie opinii publicznej ze szkodliwych mitów narosłych wokół roli przedsiębiorczości i funkcjonowania gospodarki. Cel osiągniemy poprzez wypromowanie książki Ekonomia w jednej lekcji Henry’ego Hazlitta i nieodpłatne dostarczenie jak największej ilości egzemplarzy do bibliotek szkolnych, uniwersyteckich i innych, tak aby z książką mogło zapoznać się jak najwięcej uczniów, studentów i nauczycieli.

    Akcja rozpoczyna się 30 lipca, premiera Ekonomii w jednej lekcji zaplanowana jest po 15 października (ok. 25-30 października), akcja zakończy się po 30 października 2012 r.

    W tym czasie planujemy pozyskać przynajmniej 31 000 zł od Darczyńców, sfinansować wydanie Ekonomii w jednej lekcji i rozesłać co najmniej 1 000 egzemplarzy do wskazanych przez Darczyńców szkół, bibliotek i placówek edukacyjnych w całym kraju.

    Inwestycja w edukację młodego pokolenia jest najlepszą drogą ku wolności gospodarczej w Polsce!

    2. Dlaczego wysyłacie książkę do szkół, a nie np. do polityków?

    Politycy istnieją tylko dzięki swoim wyborcom. To właśnie młodzi ludzie, którzy już głosują albo pójdą głosować za kilka lat, trzymają polityków na smyczy. Realne, długofalowe i trwałe zmiany to wynik edukacji, pracy u podstaw, rozwijania krytycznego i samodzielnego myślenia.

    3. Co chcecie osiągnąć teraz? Co chcecie osiągnąć tą akcją za rok i za 10 lat?

    W 2013 roku chcemy umożliwić kilkudziesięciu tysiącom uczniów, studentów i nauczycieli w całej Polsce swobodny dostęp do Ekonomii w jednej lekcji — jednej z najlepszych i zarazem najbardziej przystępnych książek o ekonomii jaka kiedykolwiek została napisana. Książka będzie służyła przez lata kolejnym rocznikom uczniów i studentów, będzie czytana i polecana przez nauczycieli — dzięki temu dobre idee ekonomiczne będą rozchodziły się w społeczeństwie coraz szybciej i dalej. Za rok będziemy mieli szansę zaobserwować większe zainteresowanie książką i zdroworozsądkową ekonomią, już teraz niektórzy wykładowcy polecają tę książkę swoim studentom z początkowych lat ekonomii — spodziewamy się, że w ciągu roku Ekonomia w jednej lekcji stanie się pozycją obowiązkową na wielu kursach akademickich czy nawet jako lektura uzupełniająca na lekcjach przedsiębiorczości w szkołach średnich.
    Powodzenie tej akcji pomoże wydać taniego e-booka w 2013 r. i audiobooka.

    Za 10 lat liczba osób, które przeczytały Ekonomię w jednej lekcji i dały się przekonać logicznym argumentom Hazlitta, może sięgnąć kilkuset tysięcy. Ci młodzi ludzie staną się elitą intelektualną, będą żądali od polityków wolności gospodarczej i braku ograniczeń dla rozwoju przedsiębiorczości. To realna siła, która zmieni Polskę.

    4. Czy taka akcja może zmienić edukację ekonomiczną w Polsce?

    Tak! Jedna książka służy dziesiątkom czytelników przez długie lata. Ekonomia w jednej lekcji polecona przez nauczyciela, wykładowcę czy kolegę z ławki to setki i tysiące wyedukowanych, odpornych na demagogię młodych ludzi. Jedna przekonana osoba, wyposażona w merytoryczne argumenty, może wpłynąć na dziesiątki innych, a te na setki kolejnych.
    Dołożymy wszelkich starań, aby książki były cały czas polecane, używane i wypożyczane — to rola dla nauczycieli i wykładowców. Utrzymujemy kontakt z nauczycielami i kadrą akademicką – przekażemy informację o wydaniu książki i o większej dostępności Ekonomii w jednej lekcji.
    Liczymy na hojność mecenasów i uzbieranie wystarczająco dużej kwoty, aby uczynić książkę tanią, a następnie wydać e-booka i audiobooka.

    5. Czy rząd i instytucje publiczne nie są odpowiedzialne za zamawianie książek?

    Są, lecz półki bibliotek wciąż uginają się pod stosami bezwartościowych, przestarzałych podręczników do ekonomii, a dobre książki dostępne są często w jednym czy dwóch egzemplarzach, do których ustawiają się długie kolejki. Nie chcemy obciążać kieszeni podatników – chcemy pobudzić przedsiębiorczość i pokazać, że prywatna edukacja jest możliwa i może odnieść sukces. Dlatego liczymy na prywatne wsparcie i dobroczynność.

    6.Jak pomóc w akcji?

    • Przekazując darowiznę (kliknij)
    • Promując akcję na portalach społecznościowych:
    • Facebook (event)

    • Zostając patronem medialnym: kontakt
    • Pisząc artykuł o Ekonomii w jednej lekcji, podesłać pomysł na promocję akcji, zdobycie funduszy etc: kontakt

     


     

    8. Kontakt

    Szef projektu: Szymon Chrupczalski, kliknij, by zobaczyć e-mail, tel. +48 783 367 257

    Fundraising: Piotr Kot, kliknij, by zobaczyć e-mail, tel. +48 513 238 146

    PR i media: Bartosz Wilk, kliknij, by zobaczyć e-mail, tel. +48 793 449 696

    Jedna odpowiedź na „Sprzątamy ekonomiczne mity!”

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Cytat:
    • Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej. Ludwig von Mises
    Mecenasi
    Wspieraj Nas>>
    W maju wsparli nas:
    Pan Neil Abragimowicz
    Pan Dominik Aromiński
    Pan Marcin Bałazy
    Pan Adam Banys
    Pan Bartosz Baranowski
    Pan Marek Barciński
    Pan Bartosz Bartoszko
    Pan Michał Basiński
    Pan Kamil Becmer
    Pan Konrad Berkowicz
    Pan Marek Bernaciak
    Pan Wojciech Bielecki
    Pan Bartosz Biernacki
    Pan Sebastian Bigos
    Pan Artur Tadeusz Birczyński
    Pan Karol Bisewski
    Pan Arkadiusz Bodura
    Pan Tomasz Boguszewski
    Pan Rafał Boniecki
    Pan Tomasz Borkowski
    Pani Dominika Buczek
    Pan Arkadiusz Bykowski
    Pan Marceli Chałubiński
    Pan Robert Ciborowski
    Pan Artur Czerwiński
    Pan Marcin Dabkus
    Pan Wojciech Dąbek
    Pan Kamil Deleżuch
    Pan Marcin Dengus
    Pan Michał Dębowski
    Pan Tomasz Dorau
    Pan Stanisław Duda
    Pan Tomasz Dworowy
    Pan Gniewomir Dziadek
    Pan Dariusz Dziadkowski
    Pan Eugeniusz Flibrant
    Pan Jarosław Garbowski
    Pan Grzegorz Gawinowski
    Pan Marek Gazda
    Pan Łukasz Gąsowski
    Pan Hubert Gebler
    Pan Marcin Głombica
    Pan Marcin Gmaj
    Pan Adrian Gołosz
    Pan Wiktor Gonczaronek
    Pan Maciej Gorzelak
    Pan Daniel Góra
    Pan Karol Grodzicki
    Pan Stanisław Gruszka
    Pan Jarosław Grycz
    Pan Mariusz Grzebielucha
    Pan Kamil Grzebyta
    Pan Adrian Grzemski
    Pan Maciej Grzymkowski
    Pan Karol Handzel
    Pan Jacek Hecht
    Pan Andrzej Heydel
    Pan Patryk Hołub
    Pan Tomasz Hrycyna
    Pan Stanisław Hyrnik
    Państwo Paulina i Przemysław Hys
    Pan Robert Iwaszkiewicz
    Pan Marcin Jaczewski
    Pan Bartosz Jakusz
    Pan Mirosław Janisz
    Pan Konrad Janiec
    Pan Łukasz Jasiński
    Pan Dominik Jaskulski
    Pan Paweł Jegor
    Pan Tomasz Jetka
    Pan Bartosz Jezierski
    Pan Wojciech Jodłowski
    Pan Gustaw Jokiel
    Pan Dominik Jureczko
    Pan Paweł Jurewicz
    Pan Dariusz Kabarciński
    Pan Krzysztof Karp
    Pan Paweł Kasprowicz
    Pan Michał Kawa
    Pan Piotr Kazimierski
    Pan Rafał Kensy
    Pan Michał Klich
    Pan Tomasz Kłosiński
    Pan Jan Kłosiński
    Pan Jan Kochman
    Pan Tadeusz Kominek
    Pan Kamil Kopeć
    Pan Jan Kosmala
    Pan Tomasz Kowalczewski
    Pan Rafał Kowalczyk
    Pan Marcin Kowalewski
    Pan Bartosz Kowalski
    Pan Michał Kozar
    Pan Antoni Kozielewski
    Pan Andrzej Koźlik
    Pan Daniel Marcin Krawieczyński
    Pani Joanna Kruk
    Pan Karol Krzysiak
    Państwo Agnieszka i Łukasz Krzymowscy
    Pan Mateusz Kućka
    Pan Wojciech Kukla
    Pan Tomasz Kułaga
    Pan Marcin Kurzeja
    Pan Mateusz Kuska
    Pan Witold Kwaśnicki
    Pan Stanisław Kwiatkowski
    Pan Szymon Loduchowski
    Pan Maciej Lorenc
    Pan Paweł Łagowski
    Pan Adrian Łazarski
    Pan Adrian Łukasik
    Pan Mateusz Łukomski
    Pan Jerzy Machowski
    Pan Paweł Majdan
    Pan Gracjan A. Majewski
    Pan Tadeusz Malinowski
    Pan Tomasz Malinowski
    Pan Mateusz Małż
    Pan Maciej Matwiejczuk
    Pan Adam Mazik
    Pan Miłosz Mazurkiewicz
    Pan Dawid Megger
    Pan Miłosz Mirowski
    Pan Paweł Młynarek
    Państwo Magdalena i Marcin Moroniowie
    Pan Igor Mróz
    Pan Piotr Musielak
    Pan Maksym Mydłowski
    Pan Błażej Naczyński
    Pan Tomasz Netczuk
    Pan Łukasz Niedziałek
    Pan Konrad Niemotko
    Pan Dawid Nowak
    Pan Paweł Nowak
    Pan Filip Nowicki
    Pan Marek Oleszko
    Pani Karolina Olszańska
    Pan Rafał Opryszczko
    Pan Zbigniew Ostrowski
    Pan Adam Pajęcki
    Pani Maria Papis
    Pan Wojciech Peisert
    Pan Łukasz Piątkowski
    Pan Iwo Pietrala
    Pan Mateusz Pigłowski
    Pan Mikołaj Pisarski
    Pani Agnieszka Płonka
    Pan Rafał Podgórski
    Pan Bartłomiej Podolski
    Pan Alfred Podstolski
    Pan Paweł Pokrywka
    Pan Tomasz Polkowski
    Pan Andrzej Pondarzewski
    Pan Maciej Przepiórka
    Pan Artur Puszkarczuk
    Pan Michał Puszkarczuk
    Pan Dominik Pytlewski
    Pan Michał Rałowski
    Pan Jacek Rusiecki
    Pan Karol Rzepiela
    Pan Jakub Sabała
    Pan Michał Sałaban
    Pan Mateusz Sawicki
    Pan Maciej Seremek
    Pan Paweł Sierzupowski
    Pan Wojciech Siłko
    Pan Jarosław Skoczylas
    Pan Adam Skrodzki
    Pan Michał Sobczak
    Pan Radosław Sobieś
    Pan Piotr Sowiński
    Pan Maksymilian Spik
    Pan Rafał Staniec
    Pan Jan Stasiczak
    Pan Piotr Szewc
    Pan Władysław Szewc
    Pan Łukasz Szostak
    Pan Michał Szymanek
    Pan Maciej Szymański
    Pan Adam Ślązak
    Pan Marek Świerk
    Pan Jan Maria Talar
    Pan Tomasz Trocki
    Pan Krzysztof Turowski
    Pan Jan Tyszkiewicz
    Pani Anna Wajs
    Pan Adam Wasielewski
    Pan Osman Waroński
    Pan Piotr Warzecha
    Pan Aleksander Adam Wegner
    Pan Marek Wiatroszak
    Pan Karol Więckowski
    Pan Jacek Wilk
    Pan Jakub Wołoszyn
    Pan Jacek Wołpiuk
    Pan Michał Woźnikiewicz
    Pan Paweł Wójtowicz
    Pan Piotr Wrotny
    Pan Tomasz Wyszogrodzki
    Pan Karol Wyszyński
    Pani Mariola Zabielska-Romaszewska
    Pan Karol Zdybel
    Pan Jakub Zelek
    Pan Marek Zemsta
    Pan Andrzej Zientek
    Pan Dawid Zięba
    Pan Aleksander Żarnowski
    Pracownik Santander Bank
    Łącznie otrzymaliśmy 29 345,82 zł . Dziękujemy wszystkim Darczyńcom!
    Znajdź się na liście>>
    Lista mecenasów>>