Intensywny,
pięciodniowy
kurs ekonomii
Poznaj fundamenty ekonomicznego myślenia
Intensywny,
pięciodniowy
kurs ekonomii
Poznaj fundamenty ekonomicznego myślenia

Szkoła Ekonomiczna 2022
14-18 września 2022 r. Falenty
O Szkole Ekonomicznej IM
14-18 września 2022 r. Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa organizuje kolejną Szkołę Ekonomiczną. Dzięki uczestnictwie w Szkole jej uczestniczki i uczestnicy zdobędą systematyczną wiedzę o podstawowych zagadnieniach ekonomicznych.
Absolwentki i absolwenci Szkoły zrozumieją też najważniejsze, współczesne procesy gospodarcze – od roli przedsiębiorczej wyceny i kalkulacji ekonomicznej, przez kształt struktury kapitałowej po skutki polityki banków centralnych. W szkole warto uczestniczyć z kilku powodów, które przedstawiamy poniżej.

Ufunduj stypendium dla uczestnika Szkoły Ekonomicznej
Udział w Szkole Ekonomicznej dla osób, które pomyślnie przejdą rekrutację jest bezpłatny. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie wsparcie naszych ofiarodawców. Jeśli i Ty chcesz przyłączyć się do tworzenia tego projektu możesz to uczynić poprzez przekazanie darowizny na jego organizację.

Szkoła Ekonomiczna 2022
14-18 września 2022 r. Falenty
O Szkole Ekonomicznej IM
14-18 września 2022 r. Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa organizuje kolejną Szkołę Ekonomiczną. Dzięki uczestnictwie w Szkole jej uczestniczki i uczestnicy zdobędą systematyczną wiedzę o podstawowych zagadnieniach ekonomicznych.
Absolwentki i absolwenci Szkoły zrozumieją też najważniejsze, współczesne procesy gospodarcze – od roli przedsiębiorczej wyceny i kalkulacji ekonomicznej, przez kształt struktury kapitałowej po skutki polityki banków centralnych. W szkole warto uczestniczyć z kilku powodów, które przedstawiamy poniżej.

Dlaczego warto
|
Dlaczego warto
|
Opinie
uczestników
Szkoła Ekonomiczna jest znakomitą okazją do pogłębienia oraz usystematyzowania swojej wiedzy o ekonomii. Nie tylko dzięki jasności przekazywanej przez wykładowców nauki, ale także za sprawą sprzyjającej atmosfery Karpacza i pensjonatu „Nad Potokiem”, stypendyści mają wspaniałą szansę poszerzenia swoich horyzontów myślowych – od fundamentów teoretycznych szkoły austriackiej po teorię bankowości i cykli koniunkturalnych. Ponadto powstaje nieoceniona możliwość poznania ciekawych osób i wymiany myśli.
Jestem przekonany, że formuła i poziom merytoryczny czynią Szkołę Ekonomiczną IM bardzo efektywnym działaniem na rzecz pogłębienia wiedzy ekonomicznej uczestników, zagłębienia się w niuanse, których analizę trudno przeprowadzić samodzielnie. Przez te kilka dni poza wysłuchaniem szeregu świetnych wykładów mogłem dopytywać zarówno prowadzących, jak i innych uczestników o kwestie, które łatwiej było przyswoić w toku dyskusji ,,na żywo”. Szkoła inspiruje do dalszego rozwoju. Egzamin ukazuje, jakie kwestie należy uzupełnić w celu swobodniejszego propagowania wiedzy ekonomicznej. Formuła kilkudniowego cyklu wykładów pozwala na poruszenie kwestii, które ciężko poznać w inny sposób.
Nigdzie się nie nauczyłem tyle o ekonomii, co na seminariach i szkołach Instytutu Misesa – no, może jeszcze na spotkaniach Klubów Austriackiej Szkoły Ekonomii. O wartości szkół organizowanych przez Instytut przekonałem się zwłaszcza po zajęciach z ekonomii na uczelni.
Opinie
uczestników
Szkoła Ekonomiczna jest znakomitą okazją do pogłębienia oraz usystematyzowania swojej wiedzy o ekonomii. Nie tylko dzięki jasności przekazywanej przez wykładowców nauki, ale także za sprawą sprzyjającej atmosfery Karpacza i pensjonatu „Nad Potokiem”, stypendyści mają wspaniałą szansę poszerzenia swoich horyzontów myślowych – od fundamentów teoretycznych szkoły austriackiej po teorię bankowości i cykli koniunkturalnych. Ponadto powstaje nieoceniona możliwość poznania ciekawych osób i wymiany myśli.
Jestem przekonany, że formuła i poziom merytoryczny czynią Szkołę Ekonomiczną IM bardzo efektywnym działaniem na rzecz pogłębienia wiedzy ekonomicznej uczestników, zagłębienia się w niuanse, których analizę trudno przeprowadzić samodzielnie. Przez te kilka dni poza wysłuchaniem szeregu świetnych wykładów mogłem dopytywać zarówno prowadzących, jak i innych uczestników o kwestie, które łatwiej było przyswoić w toku dyskusji ,,na żywo”. Szkoła inspiruje do dalszego rozwoju. Egzamin ukazuje, jakie kwestie należy uzupełnić w celu swobodniejszego propagowania wiedzy ekonomicznej. Formuła kilkudniowego cyklu wykładów pozwala na poruszenie kwestii, które ciężko poznać w inny sposób.
Nigdzie się nie nauczyłem tyle o ekonomii, co na seminariach i szkołach Instytutu Misesa – no, może jeszcze na spotkaniach Klubów Austriackiej Szkoły Ekonomii. O wartości szkół organizowanych przez Instytut przekonałem się zwłaszcza po zajęciach z ekonomii na uczelni.
Rekrutacja |
Rekrutacja rozpoczęta!
Zgłoszenia rekrutacyjne można wysyłać do 21 sierpnia. Po tym terminie utworzymy dwie listy: osób zakwalifikowanych i listę rezerwową – na wypadek gdy ktoś z pierwszej listy nie będzie mógł dojechać w ogłoszonym przez nas terminie.
Na razie prowadzimy rekrutację jedynie na nieodpłatny udział w szkole – możliwy dzięki hojności naszych sponsorów.
Wysłanie zgłoszenia oznacza akceptację regulaminu.
W przypadku chęci uczestnictwa w szkole odpłatnie, prosimy o kontakt
z Bonawenturą Lachem: bonawentura.lach@mises.pl
Rekrutacja |
Rekrutacja rozpoczęta!
Zgłoszenia rekrutacyjne można wysyłać do 21 sierpnia. Po tym terminie utworzymy dwie listy: osób zakwalifikowanych i listę rezerwową – na wypadek gdy ktoś z pierwszej listy nie będzie mógł dojechać w ogłoszonym przez nas terminie.
Na razie prowadzimy rekrutację jedynie na nieodpłatny udział w szkole – możliwy dzięki hojności naszych sponsorów.
Wysłanie zgłoszenia oznacza akceptację regulaminu.
W przypadku chęci uczestnictwa w szkole odpłatnie, prosimy o kontakt
z Bonawenturą Lachem: bonawentura.lach@mises.pl

Droga do sukcesu
|
Po pierwsze: Systematyczność i profesjonalizm.
Samokształcenie to trudne przedsięwzięcie. Oprócz własnego zapału wymaga nieco szczęścia przy doborze materiałów odpowiednich do poziomu zaawansowania. Szkoła jest pomyślana tak, żeby uczestniczki i uczestnicy od pojęć i zagadnień podstawowych przechodzili stopniowo do coraz to bardziej skomplikowanych – daje wiedzę, która może być bazą do dalszego kształcenia. Staramy się wykorzystać opinie uczestniczek i uczestników z poprzedniej edycji tak, żeby jak najlepiej dobrać zestaw wykładów i wykładowców.
Po drugie: Interakcja.
Szkoła Ekonomiczna to możliwość bezpośredniej interakcji z wykładowcami, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania uczestników dotyczące ekonomii. Nasza Szkoła to oczywiście także świetna okazja do poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Po trzecie: Egzamin.
Szkoła kończy się dobrowolnym ustnym egzaminem, który sprawdza znajomość podstawowych pojęć i teorii ekonomicznych oraz umiejętność stosowania tych teorii do rozumienia konkretnych sytuacji gospodarczych. Dla trójki najlepiej ocenionych uczestniczek i uczestników egzaminu przewidziano nagrody.
Po czwarte: Miejsce.
Falenty to dość spokojna podwarszawska miejscowość położona nieco dalej od zgiełku stolicy. Uczestniczki i uczestnicy szkoły będą mogli się skupić na wykładach i seminariach.
Po piąte: Rozwój.
Dla ok. 10 wybranych osób, które przyjadą drugi raz na szkołę, przewidzieliśmy dodatkowe seminaria. Odbywające się równolegle do wykładów seminaria mają charakter dyskusji nad tekstem naukowym w języku polskim lub angielskim, a swoją formułą nawiązują do prywatnych seminariów Ludwiga von Misesa.
Wykładowcy |
dr Mateusz Benedyk
Ekonomista i historyk, dyrektor generalny Instytutu Misesa
dr Łukasz Jasiński
Ekonomista, pracownik Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
dr hab. Mateusz Machaj
Ekonomista, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego
Przemysław Rapka
Ekonomista, doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, pracuje w branży inwestycyjnej
dr Alicja Sielska
Ekonomistka, wykładowczyni Uniwersytetu Wrocławskiego
dr Jakub Bożydar Wiśniewski
Ekonomista i filozof, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego
Marcin Zieliński
Ekonomista, tłumacz i wydawca książek Instytutu Misesa, współpracownik Forum Obywatelskiego Rozwoju

Wykładowcy |
dr Mateusz Benedyk
Ekonomista i historyk, dyrektor generalny Instytutu Misesa
dr Łukasz Jasiński
Ekonomista, pracownik Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
dr hab. Mateusz Machaj
Ekonomista, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego
Przemysław Rapka
Ekonomista, doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, pracuje
w branży inwestycyjnej
dr Alicja Sielska
Ekonomistka, wykładowczyni Uniwersytetu Wrocławskiego
dr Jakub Bożydar Wiśniewski
Ekonomista i filozof, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego
Marcin Zieliński
Ekonomista, tłumacz i wydawca książek Instytutu Misesa, współpracownik Forum Obywatelskiego Rozwoju

Program |
Szczegółowy plan Szkoły zostanie ogłoszony niedługo.
W programie tym znajdzie się:
około 10 wykładów wprowadzających do teorii ekonomii;
kilka wykładów zaawansowanych
(zarówno o zagadnieniach teoretycznych, jak i o współczesnych instytucjach gospodarczych);
1-2 seminaria na podstawie zadanego tekstu;
dobrowolny ustny egzamin.

Równolegle do głównego programu Szkoły odbędzie się 4-6 seminariów dla zaawansowanych uczestników – dyskusji na temat ważnych tekstów naukowych.
Zajęcia w ramach szkoły rozpoczną się w środę wieczór, uczestnicy rozjeżdżają się w niedzielny poranek.
Kontakt i dojazd
|
Ośrodek:
4 Żywioły Falenty
al. Hrabska 4
05-090 Falenty
Ośrodek znajduje się w Falentach, gdzie można dojechać m.in. Warszawską Koleją Dojazdową.
Organizacja:
Bonawentura Lach, bonawentura.lach@mises.pl
Wsparcie finansowe:
Karol Szczerbiński, karol.szczerbinski@mises.pl
Lokalizacja
