W dniu 27 lutego 2010 została rozstrzygnięta II edycja konkursu na najlepszą pracę magisterską z dziedziny ekonomii Magister PAFERE. Pierwszą nagrodę otrzymał Ludwik Papaj, członek-założyciel Klubu Austriackiej Szkoły Ekonomii w Krakowie i absolwent Wydziału Filozoficznego UJ. Zwycięska praca pod tytułem „Koncepcja człowieka w pracach Ludwiga von Misesa” napisana pod opieką naukową prof. Justyny Miklaszewskiej została opublikowana przez wydawnictwo PROHIBITA.
Wśród wyróżnionych przez jury konkursu znaleźli się ponadto inni magistrzy podejmujący zagadnienia Szkoły Austriackiej: Marcin Chmielowski za pracę „Konserwatyzm i post-konserwatyzm w myśli Hansa Hermana Hoppego” oraz Karol Pogorzelski („Od homo-oeconomicusa do człowieka-przedsiębiorcy. Próba rekonstrukcji koncepcji człowieka gospodarującego w programie badawczym Szkoły Austriackiej”). Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie myślą austriacką wśród studentów uczelni wyższych. Warto przypomnieć, że pierwszą edycję konkursu fundacji PAFERE wygrała praca Jacka Kacperskiego, który również podejmował zagadnienia najbardziej wolnorynkowej szkoły w ekonomii („Szkoła Austriacka wobec socjalizmu”).
Gala Magister PAFERE odbyła się na konferencji „Przedsiębiorca – zawód czy powołanie” w Pałacu Sapiehów w Warszawie. Goście wysłuchali wystąpień zaproszonych przedsiębiorców: Jana Kubania (Quality Business Software), Andrzeja Barańskiego (Herbewo), Bogdana Ludkowskiego (Intrakus S.A), którzy opowiadali o swojej drodze życiowej, o wyzwaniach jakie ich spotykały jako przedsiębiorców a także o losach swoich firm. Gala została zakończona pokazem filmu „Powołanie przedsiębiorcy”. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z uroczystości. Wyróżnione prace magisterskie będą niebawem udostępnione na stronach fundacji PAFERE.
@ Chmielowski: "Szkoła z Salamanki była szkołą
prawnonaturalną, zupełnie tak jak współczesna szkoła austriacka."
Nigga Please!
Odpowiedz
@fndr
Co w tym cytacie jest nie tak?
Odpowiedz
sformułowanie "szkoła prawnonaturalna" brzmi okropnie, tym bardziej że wiązanie współczesnej szkoły austriackiej z prawem natury jest mocno dyskusyjne.
Odpowiedz
Szkoła austriacka(bez względu na to, czy współczesna, czy nie) nie ma nic wspólnego z prawonaturalizmem, czy też "prawnonaturalizmem". Zbieżność poglądów w jednej grupie nie świadczy o jakimkolwiek stosunku Szkoły Austriackiej do jakichkolwiek koncepcji prawa.
Przynajmniej jeśli zdefiniujemy ASE jako naukę, którą konstytuuje określony zbiór założeń, bo jeśli za ASE uznamy również tradycję prawną, czy może szerzej - polityczną, to zgoda, choć osobiście wolałbym, by miano ASE stosować tylko w tym pierwszym znaczeniu.
Odpowiedz