Ludzkie działanie w sporcie

23 października 2018 Aktualności komentarze: 0

„Ludzkie działanie w sporcie” to temat inauguracyjnego spotkania zorganizowanego przez Koło Naukowe Austriackiej Szkoły Ekonomii UMCS w Lublinie (KNASE). Te unikatowe wydarzenia odbywają się raz w miesiącu i swoją tematyką obejmują zagadnienia bezpośrednio lub pośrednio nawiązujące do dorobku austriackiej szkoły ekonomii.

Tym razem KNASE zaprosiło przedstawicieli oraz zawodniczki wielokrotnego mistrza Polski w piłce ręcznej kobiet – MKS Lublin. MKS Lublin to marka najbardziej utytułowanego klubu w grach zespołowych w Polsce. W ubiegłym sezonie – po 17 latach – lubelska drużyna sięgnęła ponownie po europejski puchar tym razem w rozgrywkach EHF Challenge Cup. Dotychczas żaden inny zespół tego w naszym kraju nie dokonał. Poza tym zawodniczki zdobyły po raz 20-ty tytuł Mistrzyń Polski oraz po raz 11-ty Puchar Polski.

Spotkanie zostało przeprowadzone w formie panelu, który złożony był z trzech części. Wzięli w nim udział: Marta Daniewska (menager marketingu), Kinga Achruk (zawodniczka, wielokrotna reprezentantka Polski), Sylwia Matuszczyk (zawodniczka, również wielokrotna reprezentantka Polski), Mariusz Szmit (prezes klubu), Kristina Repelewska (była zawodniczka, a obecnie kierownik drużyny) oraz Łukasz Jasiński (opiekun naukowy KNASE oraz moderator panelu).

Panel składał się z 3 części. W pierwszej z nich nasi goście odpowiadali na pytania zadane przez moderatora. Dotyczyły one między innymi takich zagadnień jak: wpływ niekonwencjonalnej kampanii marketingowej klubu na pozyskiwanie nowych sponsorów oraz kibiców, wpływie kampanii na treningi zespołu, roli odżywiania i stylu życia na sportową dyspozycję zawodniczek, skutecznych zasad pozyskiwania nowych sponsorów czy roli jaką odgrywa doświadczenie zdobyte na boisku w pełnieniu nowych funkcji w klubie. Część drugą stanowiły pytania skierowane przez liczną (około 150 osób) widownię do panelistów, a było ich przynajmniej kilkanaście. Dotyczyły one zagadnień z różnych obszarów wiedzy takich jak: psychologia sportu, radzenie sobie z porażką, ustalanie nowych strategicznych celów klubu, kolejne działania marketingowe czy pojawieniu się i przyjęciu przez drużynę nowych zawodniczek w klubie. Z kolei część trzecia to pytania naszych gości do widowni. Pytania dotyczyły tematyki zasad gry w piłkę ręczną. Warto było na nie odpowiadać, bo do wygrania było kilkadziesiąt biletów na najbliższy mecz MKS’u.

W miarę upływu czasu dało odczuć się rosnącą pozytywną atmosferę, a zwłaszcza kiedy przedstawiciele klubu opowiadali o relacjach na linii zespół – kibice – tak istotnych dla rozwoju klubu oraz w sytuacjach, kiedy zespołowi „nie idzie”. Dowodem na to jest relatywnie wysoka (i stale rosnąca) jak na polskie warunki frekwencja. W ostatnim meczu, który nie był określony mianem hitu kolejki, wyniosła ona 2000 osób.

To fantastyczne wydarzenie zostało upamiętnione wspólnym zdjęciem oraz prezentami od KNASE, którymi były książki: „Ekonomia w jednej lekcji” oraz „Ludzkie działanie. Traktat o ekonomii”. Zarówno organizatorzy jak i gośce byli bardzo zadowoleni z przebiegu spotkania, co zaowocowało decyzją o współpracy pomiędzy KNASE UMCS a MKS Lublin.

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj nas
Instytut Misesa

O Autorze:

Instytut Misesa

Instytut Ludwiga von Misesa ufundowany we Wroclawiu w sierpniu 2003 r. jest niezaleznym i nienastawionym na zysk osrodkiem badawczo-edukacyjnym, odwolujacym sie do tradycji austriackiej szkoly ekonomii, dorobku klasycznego liberalizmu oraz libertarianskiej mysli politycznej. Instytut zostal nazwany na czesc - naszym zdaniem najwybitniejszego ekonomisty XX w. - Ludwiga von Misesa.

Pozostałe wpisy autora:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasi darczyńcy