
Pisarski: Antyimigracyjna panika moralna na polsko-niemieckiej granicy
Polska debata o imigracji przybrała formę klasycznej paniki moralnej.

Pisarski: Socjalizm w Nowym Jorku: Kim jest Zohran Mamdani
Zohran Mamdani, 34-letni socjalista i członek DSA (Democratic Socialists of America), wygrał prawybory Partii Demokratycznej na burmistrza Nowego Jorku. Jaki jest jego program?

Pisarski: Nie ważne kto wygra, wolność już przegrała. Libertariańskie spojrzenie na wybory prezydenckie 2025
Członek Rady Nadzorczej i b. Prezes Instytutu Mikołaj Pisarski komentuje wybory z perspektywy libertariańskiej. I nie są to miłe słowa, ale takie, które każdy powinien przeczytać...

Pisarski: Porozumienie z Mar-A-Lago. Ekonomia Stephena Mirana, przewodniczącego Rady Doradców Ekonomicznych Trumpa.
Za każdą decyzją polityczną stoi zaplecze doradcze. Cła są dla nich jedynie jednym z narzędzi realizacji szerszego celu: całkowitej przebudowy globalnego systemu handlowo-finansowego.

Pisarski: Wyższe pensje nie rozwiążą problemów polskiego życia publicznego
Czy wysokość wynagrodzenia jest kluczowym źródłem motywacji ubiegania się o urzędy publiczne?

Rola ekonomii w życiu obywatela – 70 lat „Ludzkiego działania" Misesa
Mikołaj Pisarski tłumaczy, dlaczego ekonomia według Misesa nie może być tylko domeną wąskiego grona naukowców.

Pisarski: Czy szkoła wciąż potrzebuje przymusu?
Jak głęboko oparte na przymusie i przemocy jest współczesne państwowe szkolnictwo, można przekonać się na przykład spoglądając za naszą zachodnią granicę. Jak donosi Der Spiegel, tylko w czerwcu policja rozpoczęła tam śledztwa dotyczące ponad 20 rodzin, które postanowiły skorzystać z długiego majowego weekendu i zabrać swoje dzieci na dłuższe wakacje

Pisarski: Przedsiębiorczość - nowy optymizm
Wykład wygłoszony podczas V Zjazdu austriackiego, Kraków, 1 października 2017.

Pisarski: Państwo a edukacja - przyczyny ciągłego wzrostu obszaru kontroli
Choć jak ponad 50 lat temu pisał Hayek przeciwko zarówno samemu przymusowi pobierania nauki, jak i powszechnemu finansowaniu jej z pieniędzy podatników wylano istne morze atramentu, to wydaje się, że to dogmatyczne przekonanie o koniecznym udziale państwa w upowszechnianiu edukacji przybiera jedynie na sile. W niniejszym artykule skupimy się na przyczynach, dla których ów sprzeciw pozostaje tak słabo słyszalny oraz przedstawimy mechanizmy, które, naszym zdaniem, odgrywają główną rolę w ustawicznym ograniczaniu obszaru wolności w edukacji.

„Kontakt z młodzieżą był dla mnie pozytywnym szokiem” – wywiad z Mikołajem Pisarskim, uczestnikiem projektu Lekcje Ekonomii dla Młodzieży
"Działalność edukacyjna i praca u podstaw były tymi celami, które zawsze chciałem realizować w KoLibrze, więc uczestnictwo w LEM było naturalne. Celem było to, by pokazać uczniom, że taka opcja jak Austriacka Szkoła Ekonomii jest w ogóle na stole. Ja w ich wieku nie miałem możliwość nawet pobieżnie zetknąć się z tą szkołą myśli, czego bardzo żałuję".